شرکت پینتو وب
پینتو وب

شرکت پینتو وب

تولید و توسعه نرم افزار

برنامه تحت وب چیست؟

نرم افزار تحت وب یک برنامه کاربردی است که در یک سرور راه دور ذخیره می‌شود. این نرم افزار با استفاده از مرورگر از طریق اینترنت ارائه می‌شود. وب‌سرویس‌ها طبق تعریف جزء برنامه‌های وب هستند. بسیاری از وب‌سایت‌ها (نه همه) دارای برنامه‌های وب هستند.

طراحی و تحلیل نرم افزار تحت وب چیست؟

طراحی و تحلیل نرم افزار تحت وب از آن دسته فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه شرکت‌ها و حتی کسب‌وکارها قرار گرفته است. در واقع نرم افزار تحت وب یک نرم افزار جامع است که کاربران زیادی می‌توانند در لحظه از آن استفاده کنند. تمامی سیستم‌های ثبت‌نام دانشگاه‌ها، بانک‌ها و غیره را می‌توان جزو نرم‌افزارهای تحت وب حساب آورد. طراحی و تحلیل نرم افزار تحت وب باعث می‌شود که هزینه‌های طراحی یک نرم افزار به شدت کاهش پیدا کند. در واقع با طراحی این‌گونه نرم افزار شما به جای اینکه یک نرم افزار ا در نسخه‌های مختلف تولید کنید تنها یک بار تولید کرده و به مرور نواقص و ایرادات آن را برطرف کرده و به راحتی بروز رسانی می‌کنید. در فرآیندهای قدیمی بعد از هر بار بروز رسانی یک نرم افزار، باید نسخه جدید توسط کاربران روی سیستم‌های رایانه‌ای نصب می‌شد؛ اما در فرآیند ساخت نرم افزار تحت وب دیگر نیازی به این کارها نیست. حتی کاربران دیگر نیازی به رایانه برای نصب نیز ندارند. کاربران به راحتی می‌توانند با استفاده از تبلت، گوشی تلفن همراه و حتی تلویزیون‌های هوشمند نرم افزار تحت وب را اجرا کرده و فرآیندهای خود را در آن انجام دهند.

ساخت نرم افزار تحت وب چه مزیت‌هایی دارد؟

ساخت نرم افزار تحت وب مزیت‌های زیادی دارد. این نوع نرم‌افزارها را می‌توان برای کاربردهای مختلف طراحی کرد. اساس کار این نرم‌افزارها این است که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. نرم‌افزارهای تحت وب را می‌توان برای یک سازمان طراحی کرد. برای یک اداره، برای یک شرکت، برای یک کسب‌وکار، برای یک مرکز آموزشی و حتی برای یک مرکز خدماتی طراحی کرد. نکته قابل‌توجه در فرآیند طراحی و تحلیل نرم افزار تحت وب این است که هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات و امکانات در این نرم‌افزارها نیست. نرم‌افزارهای تحت وب رایج می‌توانند شامل ایمیل، صفحات پرداخت، صفحات ثبت و ارسال نظر و مدارک یا فروشگاه‌های آنلاین باشند.

مزایای برنامه تحت وب

اساس طراحی و تحلیل نرم افزار تحت وب به چه صورت است؟

در فرآیند طراحی و تحلیل نرم افزار تحت وب از زبان‌های مخصوص ساختار اینترنت استفاده می‌شود. اکثر برنامه‌های وب با استفاده از جاوا اسکریپت، HTML5 و دیگر کدهای مورد نیاز تحت وب مانند Asp.net core mvc، CSS و غیره نوشته شده‌اند. شخص برنامه‌نویس سمت کلاینت (نرم‌افزاری که به مشتری نمایش داده می‌شود) معمولاً از این زبان‌ها استفاده می‌کند. این زبان‌ها به ساخت یک برنامه کاربردی کمک می‌کنند. همچنین شخص برنامه‌نویس سمت سرور (نرم‌افزاری که روی سرور نصب شده و تمام هماهنگی‌ها بین وب‌سرویس، پایگاه داده و برنامه تحت وب را پوشش می‌دهد.) برای ایجاد اسکریپت‌هایی که یک برنامه وب استفاده می‌کند از زبان‌های خاصی استفاده می‌کند. زبان‌هایی مانند پایتون، جاوا و روبی معمولاً در برنامه‌نویسی سمت سرور استفاده می‌شوند.

با طراحی نرم افزار تحت وب چه نرم افزاری تولید میشود؟

مشاوره تلفنی

کافی است با تلفن ثابت یا همراه، با خط اختصاصی مشاوره پینتو وب تماس بگیرید تا کارشناسان ما با دقت و دلسوزی پاسخگوی نیازهای شما باشند.

سفارش طراحی سایت

"( مهم )" indicates required fields