شرکت پینتو وب
پینتو وب

شرکت پینتو وب

دیجیتال مارکتینگ

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ : 

دیجیتال مارکتینگ به صورت رسمی توسط شرکت کوکاکولا در دهه ۱۹۹۰ میلادی انجام شد. در اون زمان، کوکاکولا با تبلیغات خود در اینترنت، از اولین شرکت‌هایی بود که از فضای دیجیتال برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کرد. شرکت کوکاکولا با ایجاد وب سایتی به نام “آیزی” (Icy) شروع به تبلیغات کرد و در طی سال‌های بعد، شرکت‌های دیگری نیز به این روش روی آوردند
 

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، فرایند تبلیغات و فروش محصولات و خدمات در فضای آنلاینه. برای این کار از روش‌های مختلفی مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیل، محتوای مفید و سئو (OPTIMIZATION) و… میشه استفاده کرد.
در برخی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ، شما میتونین از الگوریتم‌های پیشرفته جستجوی گوگل نیز بهره ببرید تا سایت خودتان را در نتایج بالای جستجوی کاربران قرار دهید. همچنین با استفاده از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نیز میتونین توجه زیادی را به خود جلب کنید. در این روش با ایجاد صفحات مجزا در شبکه‌های اجتماعی و ارسال تبلیغات به مشتریان خود، بازاریابی خودتان را گسترش دهید.
از آنجایی که بخش عظیمی از جامعه در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند، دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به مشتریان خود در فضای آنلاین دسترسی داشته باشید و برای آن‌ها تبلیغات مناسبی ارسال کنید.

بهترین روشهای دیجیتال مارکتینگ از نظر ما چیست ؟

روش‌ها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بسیار زیادند و همه آن‌ها نیز بسته به صنعت، بازار هدف و نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید تغییر می‌کنند. با این حال، میشه چند روش رو در دیجیتال مارکتینگ برجسته دونست:
1 . سئو (SEO): بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو با استفاده از بهینه سازی محتوا، ساختار سایت و سایر فاکتورهای مرتبط.
2 . تبلیغات پرداخت‌شده در موتورهای جستجو (PPC): استفاده از تبلیغات پرداخت شده در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل با هدف جذب ترافیک و مشتریان بازاریابی شما.
3 . تبلیغات پرداخت شده در شبکه‌های اجتماعی: استفاده از تبلیغات پرداخت شده در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین برای جذب ترافیک و مشتریان.
4 . بازاریابی محتوا (Content Marketing): ارائه محتوای با کیفیت و مفید به مشتریان اصلی با هدف جذب توجه آن‌ها به خدمات یا محصولات شما.
5 . بازاریابی ایمیل (Email Marketing): استفاده از ایمیل برای ارتباط با مشتریان هدف، جلب توجه آن‌ها و اطلاع‌رسانی در مورد محصولات یا خدمات.
6 . بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing): استفاده از اپلیکیشن‌ها، پیامک‌ها و دیگر روش‌های موبایلی برای ارتباط با مشتریان هدف و جذب آن‌ها به محصولات یا خدمات
7 . بازاریابی تحت تاثیر اجتماعی (Influencer Marketing): استفاده از شخصیت‌های معروف در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ و ترویج محصولات یا خدمات شما.
8. بازاریابی موتورهای جستجویی محلی (Local SEO): بهینه سازی محتوا و سایت شما برای جذب ترافیک و مشتریان هدف در مناطق محلی و شهری.
با توجه به نوع کسب و کار و بازار هدف شما، می‌توانید یکی یا چندین روش را در دیجیتال مارکتینگ خود به کار ببرید.

یک نمونه از روشهای خلاقانه دیجیتال مارکتینگ : 

یک نمونه از روش‌های خلاقانه دیجیتال مارکتینگ، استفاده از تبلیغات تعاملی (Interactive Advertising) است. در این روش، تبلیغات با استفاده از ابزارهای تعاملی مانند بازی‌ها، آزمایش‌ها و نظرسنجی‌ها، با مخاطبان در ارتباط هستند و آن‌ها را به مشارکت و تعامل با تبلیغ می کشونه و در نتیجه برای برند نتیجه مثبتی به دست میاد.
به عنوان مثال، شرکت بزرگ الجی (LG) یک تبلیغ تعاملی برای محصول تلویزیون Oled خود ایجاد کرده که در آن، تلویزیون به عنوان یک پنجره باز به نمایش میاد و کاربران می‌تونن با حرکت دست خودشون، صحنه فیلم را قطع و ادامه بدهند. این نوع تبلیغات تعاملی باعث جذب بیشتر مخاطبان و ارتقای تجربه کاربری می شود.

چه موقع از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید ؟

دیجیتال مارکتینگ یک روش پویا و کارآمد برای رسیدن به مخاطبان در دنیای امروز است. شما باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید هنگامی که می‌خواهید:

  • بیشترین تاثیر را در بازار هدف خود داشته باشید.
  • با رقابت کردن در بازار، جایگاه خود را تقویت و تثبیت کنید.
  • با رساندن پیام بهتر و شفاف‌تر، مخاطبان خود را جذب کنید.
  • با قیاس موفقیت‌های خود با رقبای خود، بهبودهای لازم را اعمال کنید.
  • هزینه‌های تبلیغاتی خود را کاهش دهید و عملکرد خود را بهبود بخشید.
به طور کلی، اگر می‌خواهید که کسب‌وکار خود را به سطح بعدی ببرید و در بازار رقابتی امروزی به عنوان یک شرکت پویا و نوآور حضور داشته باشید، پیشنهاد ما اینه که دیجیتال مارکتینگ برای شما ضروری است.
ما در تیم خلاق، پر انرژی و شاداب پینتو وب، منتظر شما مشتریان عزیز هستیم تا بتونیم با مشاوره ها و اجرای درست و اصولی خدمات دیجیتال مارکتینگ، شما را در رسیدن به اهداف و برنامه های پیش رو یاری بدیم.
 
 
مطالب مرتبط

اشتباهات رایج در سئو چیست؟

اشتباهات رایج در SEO site 1. استفاده نکردن از تجزیه و تحلیل ترافیک برای پیدا کردن تغییرات: سئو فقط مربوط …

6 دقیقه مطالعه مشاهده

اصول انتخاب محتوا و عنوان سئو چیست؟

سئو، مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌هاست که با بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو، رتبه‌بندی بهتر و نمایش محتوا در صفحات …

7 دقیقه مطالعه مشاهده

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

سیستم مدیریت محتوا CMS (Content Management System)  یک ابزار قدرتمند برای مدیریت و انتشار محتوای وب سایت است. سیستم مدیریت محتوا CMS (Content …

6 دقیقه مطالعه مشاهده

4 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت

"( مهم )" indicates required fields